20 Mayıs 2017 Cumartesi

İki Ateş Arasında (İskoç Muhafız Alayı #1) Monica McCarty | Kitap Yorumu


İskoç Muhafız Alayı serisi tam da tarihi aşk romanı benim gözümde. Aşk var, mükemmel bir anlatım var, e bir de yanında gerçek tarihi kişilikler de olunca tadından yenmiyor. İki Ateş Arasında, Robert Bruce’un bağımsızlık savaşını başlattığı zamanlarda, kurduğu özel bir birliğin hikayesini anlatan serinin ilk kitabı. Benim bu seride en çok sevdiğim şey kurgu karakterlerin gerçek olayların bir parçası gibi gösterilmesi. Zaten onlarda gerçek karakterler ile destekleniyorlar. Seri de ana karakterlerin aşkları kadar, bağımsızlık mücadelesinde gerçekleşen olayları okumaktan büyük keyif aldım.

Tor Macleod, yıllar önce aldığı darbe sonucu toparlanmayı başaran klanının savaşta taraf olup yeterince zarar görmesini istememektedir. Bu yüzden Robert Bruce’un seçkin bir savaşçı birliğini eğitme ve Bruce yanlısı bir liderin kızıyla evlilik teklifini kabul etmeyerek onunla müttefik olmaz. Evine dönmeden önceki gece ise reddettiğini bilmediği kadınla beraber olur. Leydi Christina Fraser, İngiltere zindanlarında yıllar geçirmiş bir adamın kızı. Babası, takıntı derecesinde bu savaşın kazanılmasını istiyor ve bunun içinde yapmayacağı şey yok. Kızıyla evlenmeyi ve Bruce’un savaşında olmak istemeyen bir klan liderinin yatağına kendi öz kızını kandırarak sokacak kadar hem de. Sonrasında karakterlerimiz kendilerini evli buluyorlar ve Tor, gerek klanları birbiriyle savaşta olan, gerek kan davalarının sürdüğü rakip klanlardan on kişinin eğitiminden sorumlu oluyor. Bu isimler oldukça gizli elbette, Bruce’a yakın birkaç kişi ve üyeler haricinde grubun varlığından kimsenin haberi yok, Christina’nında.

Tor, kalbinin etrafına tam anlamıyla duvarlar ören bir adamdı, yaşadığı dönemin en iyi savaşçısı olmasıyla alakasız elbette, bazı yerlerde Christina’ya dedikleri gerçekten sinir bozan cinstendi. Beni  sinirlendirse de Tor’un yer aldığı çoğu sahnede iç geçirmekten kendimi alamadım. Adamları gibi o da çok efsane bir karakter olmuş. Kadın karakteri ise oldukça sevdim, babasının zalimliğinden kaçıp bir başkasınınkine gitmek yerine kocasının kalbini ele geçirmeyi hak eden ve bunun için de çabalayan bir kadındı. Ana karakterlerin yanında kitap boyunca söz konusu savaşçıların eğitimi de yer alıyor o sahneleri de okumak bayağı bir keyifliydi benim için ki savaşçıların her birini ayrı merak ediyorum. Yetişkin içeriği ise bazı kişileri rahatsız etmiş ama ben çok önemsemedim şahsen gayet dozunda buldum. Kitap, gerek karakterlerin duygu ve düşünce yoğunluğu gerek geçtiği tarihi atmosfer ile basit bir dil ile yazılmamış. Aslında yazarın anlatımı bu tarz bir konuya göre oldukça anlaşılabilir ki çevirinin de etkisi var bunda bir hata görmedim.

Kitap Tanıtımı

Monica McCarty bu yepyeni seri ile yine adından çok söz ettirecek...
“Duvar kağıdı gibi görünen tarihi aşk romanlarından bezmiş okuyucular bu kitapta hem romantizmin doruğuna çıkacaklar hem de İskoçya’nın tarihi derinliklerinde seyre dalacaklar.”
Publishers Weekly
Yıl 1305… Robert the Bruce, dünyanın en güçlü ordusunu oluşturmak ve İskoçya’yı İngiliz hakimiyetinden kurtarmak için, ülkenin en ücra köşelerinden ve Batı Adaları’ndan, her biri üstün yeteneklerle donatılmış on savaşçı seçer. Bu gizli orduya önderlik edebilecek tek bir kişi vardır: Muhteşem savaşçı Tor MacLeod.
Tor MacLeod’un ise İskoçya ile İngiltere arasındaki bir savaşta taraf olmaya hiç niyeti yoktu. Kendini klanına adamış bu özgür ruhlu adam, kimseye hesap vermekten hoşlanmazdı özellikle de bir kadına. Fakat babasıyla ittifak yapabilmek için sinsice koynuna giren ve onu kendisiyle evlenmek zorunda bırakan karısı yüzünden hiç istemediği olayların içine çekileceğinden habersizdi. Tor, onunla evlenmiş olabilirdi ama kalbini ele geçirmesine asla izin vermeyecekti.
Christina Fraser, sert görünümüne rağmen kocasının duygusuz biri olmadığını biliyordu. Onun yeniden birini sevebilmesi ve güvenebilmesi için her şeyini feda etmeye hazırdı. Tor’un kalbini kazanmaya çalışırken yaptığı dikkatsiz bir hareket, onları savaşın kıyısına sürüklediğinde ise Tor hayatının en zorlu mücadelesini verecekti: Çok geç olmadan karısını kurtarmak ve ona kalbini açmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder