14 Mayıs 2017 Pazar

İhtiras Çiçeği | Kathleen E. Woodiwiss | Kitap Yorumu


Kathleen E. Woodiwiss benim çıkan kitaplarının fazlalığı ve kitapların yorumlarını pek fazla ortalıkta görmediğimden dolayı merak ettiğim bir yazardı. Okuduğum ilk kitabı İhtiras Çiçeği’nin dilini beğensem de oldukça eksik bulduğum noktaların olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim.

Heather, babasının ölümünden sonra tam anlamıyla cehennem gibi bir hayat yaşamıştır. Amcasının karısının psikolojik ve fiziksel baskısının eşliğinde günlerini oradan kurtulma hayaliyle geçirse de bunu gerçekleştiremeyecek kadar korkaktır. Ki Heather’in bu çekingenliği, konuşması gereken yerde konuşmaması beni kitabın ilerleyen kısımlarında oldukça rahatsız etti. Yengesinin kuzeni onu Londra’ya öğretmenlik vaadi ile götürünce sözlerinin yalan olduğunu fark eder. Niyeti Heather’e tecavüz edip onu bir geneleve satmaktır. O da bir boğuşma esnasında yanlışlıkla onu öldürdüğünü zanneder ve oradan uzaklaşırken uzun zamandır peşine takılmış adamlar tarafından bir gemiye götürülür. Onlar Heather’in bir fahişe olduğunu sanmıştır o da onların güvenlik güçleri. Onu alıkoyduran Kaptan Birmingham’la beraber olmak zorunda kaldıktan sonra ise adamın hiç de kendisini serbest bırakmaya niyeti olmadığını anlar.

Heather çok zayıf bir karakterdi itiraz etmesi gereken noktalarda sesini bile çıkarmadı özellikle Brandon’un eski nişanlısı karşısında ve Brandon ile ilk tanıştığında çok ezikti ki ben bu tarz karakterleri okumayı pek sevmiyorum. Brandon ise başlarda yaptığı hata yüzünden gözümden düşmüştü zaten o da bayağı dengesizdi kitabın çoğu yerinde. Yazarın dilini sevdim ama özellikle iç ses olayı olmak üzere karakterlerin kitabın uzunluğu nedeniyle yavaş bir süreçte aşık olacaklarını düşünsem de bunu hop diye fark etmelerinden hoşlanmadım. Kitap Birmingham serisinin ilk kitabıymış bu kitabı karakterleri yüzünden beğenmesem de ikinci kitapta yer alan Brandon’un kardeşi Jeff’i bayağı merak ediyorum çünkü kardeşinin davranışsal olarak tam tersi bir izlenim verdi bana. Bunun dışında yazarın olayları ele alış şekli güzeldi ama karakterlerini ifade edemediğini düşünüyorum. Yine de yazarın bu kitap ile beraber aldığım Shanna adlı kitabından umudum var. Sayfa sayısı fazla umarım hayal kırıklığı olmaz benim için açıkçası her ne kadar çoğu yeri ele alış biçimini sevmesem de seçtiği konular itibariyle oldukça dikkatimi çekiyor.

Kitap Tanıtımı

Sonu gelmeyen zorluklarla dolu bir hayata mahkûm olan Heather Simmons masumiyetini korumak için şoke edici umutsuzca bir eyleme kalkışır. Kaçıp, çok kuvvetli ve tehlikeli yabancı bir erkeğin kollarında sığınak aramak zorunda kalır. 
Kaptan Brandon Birmingham, denizle evli ve çok güçlü bir maceraperesttir. Yaptıklarını küçümseyen ve tehlikelere atılan adam, bu güzel kaçak kızı Londra'nın gürültülü patırtılı rıhtım bölgesinden kaçırarak zorla alıkoyar. 
Heather'ı Brandon'ın yanına kader getirmiştir ve dünyadaki hiçbir güç onu, bu olağanüstü ödülünden vazgeçmeye zorlayamayacaktır. Yalnızca Heather onun kalbindeki şefkati sevecenliği serbest bırakabilecek ve Brandon da onun seveceği, değer vereceği, arzulayacağı ve ihtiraslar dünyasının en derin, en bilinmeyen yerlerini keşfetmek üzere birlikte yola çıkacağı kişi olması için yeminlerini durmadan tazeleyecektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder